Nie masz komputera pod ręką? Wdzwoń się do 3CX WebMeeting

Nie masz komputera pod ręką? Wdzwoń się do 3CX WebMeeting

Zacznij korzystać z najnowszej aktualizacji 3CX WebMeeting, gorącej, prosto z naszego wirtualnego piekarnika! Nowa wersja wprowadza „Dial-in”, a także kilka nowych, fajnych funkcji i aktualizacji. Zapoznaj się z ich przeglądem poniżej.

Nowa funkcjonalność Dial-in

Już jest dostępny 3CX WebMeeting Dial-in. Ta zaawansowana funkcja zintegrowana z Twoją centralą IP PBX umożliwia skonfigurowanie numerów umożliwiających wdzwonienie się do Twoich konferencji. Ludzie w ruchu lub po prostu z dala od komputera mogą teraz przyłączyć się do WebMeeting przez tradycyjne połączenie telefoniczne z dowolnego miejsca o dowolnej porze.

W pakiecie z 3CX PBX v16 (spoiler alert!) i późniejszymi wersjami znajdziesz specjalny most WebRTC zapewniający płynną komunikację pomiędzy WebMeeting a centralą 3CX PBX, dzięki czemu możesz łatwo połączyć się z internetowym spotkaniem.

Jak to działa? Jeżeli ktoś wdzwoni się do konferencji, ale nikt po stronie WebMeeting nie będzie podłączony wszystko użytkownik będzie oczekiwał na Twojej centrali IP PBX aż użytkownik po drugiej stronie również się podłączy. Połączenie pomiędzy PBX a WebMeeting jest tworzone automatycznie i może być zarządzane z poziomu Dial-in przez twórcę spotkania za pomocą funkcji konferencje z poziomu 3CX Web Client.

Zaktualizowana strona “Zaproszeni uczestnicy” aplikacji WebMeeting obejmuje (a) numery Dial-in (DID), (b) identyfikator konferencji (ID) oraz kod PIN, a także (c) przyciski szybkiego kopiowania informacji o spotkaniu oraz linku do niej jak pokazano powyżej.

 

Ulepszenia interfejsu

W 3CX lubimy facelifting więc zdecydowaliśmy się dać WebMeeting nowy, bardziej wydajny interfejs użytkownika. Masz teraz zauważalnie większy panel uczestników i czat a także poprawioną estetykę wykonania. Zauważysz także, że każdy uczestnik ma własny wskaźnik głośności dźwięku – mały, ale bardzo przydatny podczas spotkań.

 

Adaptacja jakości obrazu dzięki WebRTC

Jeżeli doświadczyłeś problemów z jakością łącza internetowego prawdopodobnie zdarzyło Ci się, że zostałeś rozłączony z konferencji WebMeeting. Zapobiegliśmy temu dodając funkcjonalność „Video Adaotiveness” aby automatyczne regulować jakość przesyłanego obrazu a nie rozłączać użytkowników w wyniku problemów z łączem internetowym. Oznacza to, że obecnie 3CX WebMeeting potrafi poradzić sobie nawet z 20% utratą pakietów w przypadku transmisji obrazu. To naprawdę będzie miało duży wpływ na Twoje spotkania!

Trzy predefiniowane ustawienia wstępne: Stabilność, Zbalansowany (domyślne) i Jakość, pozwalają na odpowiednie dobranie jakości połączenia co będzie przydatne gdy nie możesz zagwarantować dobrego łącza wszystkim uczestnikom. Organizator spotkania może zdecydować jak bardzo może być obniżona jakość połączenia na rzecz jego stabilności dla uczestników – odpowiednio 80%, 60%, 25%.

 

Podstawowe i zaawansowane statystyki

Dla użytkowników zainteresowanych wykorzystaniem pasma przez 3CX WebMeeting dodaliśmy podstawowy panel statystyk sieci dostępny z poziomu WebMeeting poprzez Ustawienia->Statystyki.

Zaawansowane statystyki są również dostępne dla tych z Was, którzy są ekspertami WebRTC i chcą głębiej przyjrzeć się parametrom 3CX WebMeeting w tym rozdzielczości wideo, bitrate, szybkości transmisji w górę i w dół oraz informacjom o połączeniu z serwerem spotkania.

 

Znane problemy i ograniczenia

  • Wdzwonieni uczestnicy nie mają dostępu do zaawansowanych funkcji (rola, czat itp.)
  • Jakość audio spada gdy wdzwoni się użytkownik Dial-in gdyż kodeki są przełączane z HD Opus na G722
  • Na chwilę obecną Szybkie-Spotkania nie uwzględniają możliwości Dial-in ze względów bezpieczeństwa

Bartosz Ploch
Bartosz Ploch

Presales w zespole Halo2. Doświadczony inżynier sprzedaży i systemowy ambitnie poszukujący nowych wyzwań oraz rozwiązań innych niż oczywiste.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *