Projektowanie Call Flow w 3CX v16

Projektowanie Call Flow w 3CX v16

Projektowanie Call Flow w 3CX v16

3CX v16 jest już tuż za rogiem, a my mamy kilka ekscytujących wiadomości, którymi możemy się już  podzielić na temat przebudowanego Call Flow Designer v16. W nadchodzącej edycji CFD oparty będzie o nowy silnik skryptowy zapewniający dużo głębszą integrację z 3CX. Będzie wydajniejszy gdyż stanie się integralną częścią jądra systemu 3CX, a nie jak do tej pory gdzie uruchamiany jest jako zewnętrzna usługa. Oznacza to dostęp do większej liczby funkcji oraz szybsze uruchamianie aplikacji. Dzięki temu będziesz mógł tworzyć wydajniejsze i bardziej efektywne aplikacje.

Jest jednak prawdopodobne, że nowy silnik CFD zostanie zaprezentowany dopiero z poprawką sp1 do oficjalnej wersji 3CX v16. Jeżeli więc zależy Ci na wykorzystywaniu Call Flow w 3CX będziesz musiał na to poczekać do pierwszej aktualizacji systemu. Ten post służy do poinformowania o nadchodzących zmianach.

 

Aplikacje Call Flow są teraz powiązane z regułami przychodzącymi

Aplikacje CFD nie będą już wymagały tworzenia odrębnych kolejek, a zostaną uruchomione bezpośrednio po otrzymaniu połączenia przychodzącego co umożliwi „wstępne przetworzenie” połączenia przed przekazaniem do kolejki, IVR lub bezpośrednio na numer wewnętrzny. Zapewnia to nie tylko większą kontrolę, ale znacząco zmniejsza liczbę potrzebnych aplikacji, gdyż jedna będzie mogła pełnić wiele funkcji. Co więcej, nowa architektura zapewnia dodatkową korzyść: ponowne uruchomienie (restart) usługi menadżera kolejek (Queue Manager) po załadowaniu nowego projektu Call Flow nie będzie już wymagane.

 

Potężniejsze API

Nowy silnik skryptowy zapewni dostęp do potężnego API kontrolującego połączenia przychodzące umożliwiając:

  • Monitorowanie postępu połączenia – pozwala Ci przejąć kontrolę nad połączeniem w sytuacji gdy np. połączenie jest transferowane przez aplikację, a numer docelowy nie odpowiada w założonym czasie
  • Dołączać informacje do połączenia – inna aplikacja może kontynuować przetwarzanie połączenia biorąc pod uwagę informacje zebrane w poprzedniej fazie połączenia. Na przykład:
    • Połączenie przychodzi przez Callflow1, które zbiera informacje o ID klienta i kieruje je do agenta.
    • Po rozmowie z klientem agent transferuje połączenie do Callflow2, które zbiera dodatkowe informacje od klienta (np. ocena rozmowy).
    • W tym scenariuszu Callflow2 już posiada ID klienta podane w Calflow1 więc może przekazać kompletne dane np. do bazy danych: ID klienta z Callflow1 i Ocenę Rozmowy z Callflow2
  • Zmianę nazwy dzwoniącego – na przykład:
    • Dzwoniący z numeru Nazwa=NumerTelefonu jest kierowany na Callflow gdzie podaje numer ID klienta
    • Callflow sprawdza w bazie danych czy istnieje klient o danym ID
    • Callflow pobiera z bazy danych NazwaKlienta dla danego ID
    • Callflow przekazuje połączenie do kolejki zmieniając Nazwa na NazwaKlienta pobrane z bazy

  • Podłączenie Callflow do reguły przychodzącej i kierowanie połączenia na IVR lub kolejkę w zależności od wyniku działania Callflow
  • Kierowanie połączeniami przychodzącymi na podstawie numeru DID oraz daty i godziny połączenia
  • Kierowanie połączeń do różnych kolejek w zależności od liczby agentów dostępnych w każdej kolejce
  • Weryfikowanie dzwoniących za pomocą bazy danych lub usługi internetowej i przekierowywanie połączeń do różnych miejsc docelowych w zależności od wyniku walidacji
  • Nagranie dźwięku od dzwoniącego i wysłanie go załączonego do wiadomości e-mail

Użyj CFD jako generatora kodu

Możesz użyć CFD aby stworzyć bazową, początkową wersję swojego skryptu Callflow. CFD wygeneruje kod C#, który następnie można edytować za pomocą np. Visual Studio. W ten sposób unikniesz pisania skryptów Callflow w C# od zera.

 

Potężniejszy Dialer

Dzięki nowemu Call Flow API będziesz mógł śledzić na bieżąco postęp połączeń wychodzących realizowanych przez Dialer 3CX. W wersji v15.5 połączenia wychodzące realizowane są „na ślepo” i nie ma możliwości zaawansowanego ich śledzenia i sprawdzania wyników. Teraz będzie to łatwiejsze, będzie można przekazywać wynik połączenia np. do bazy danych i przechodzić do następnego połączenia.

Należy pamiętać, że pełna funkcjonalności Dialer’a nie będzie dostępna przy pierwszej wersji CFD. W początkowej wersji będzie znaczne ograniczenie: Dialer’y nie będą automatycznie uruchamiać wywołań po wdrożeniu w systemie 3CX, do wywołania dialera będzie potrzebne zainicjowanie połączenia poprzez Callflow.

 

Istniejące projekty v15.5 CFD

Bieżące projekty CFD będą musiały zostać nieco zmienione, aby można było je uruchomić w wersji v16. W większości przypadków istniejąca aplikacja CFD nie będzie wymagała żadnych zmian, ale w zależności od używanych funkcji mogę być wymagane drobne poprawki. Konieczne będzie otwarcie istniejących projektów za pomocą nowego Call Flow Designer v16, dostosowanie ich w razie potrzeby, a następnie ponowna kompilacja aby utworzyć nowy Callflow dla wersji v16.


Bartosz Ploch
Bartosz Ploch

Presales w zespole Halo2. Doświadczony inżynier sprzedaży i systemowy ambitnie poszukujący nowych wyzwań oraz rozwiązań innych niż oczywiste.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *